Dabiski līdzekļi imunitātes stiprināšanai

[ A+ ] /[ A- ]

Laika apstākļi vēl ir samērā vasarīgi, bet gaisā jau jūtamas rudenīgi dzestras vēsmas. Tas nozīmē, ka pavisam drīz būs klāt arī ziema, kuras laikā labāk jutīsimies, ja mums būs augsts imunitātes līmenis pret dažādām kaitēm. Imunitāti vislabāk var stiprināt ar dabiskiem līdzekļiem.

1.Trīslitru burkā ieliek trīs sasmalcinātus citronus, trīs ķiploka galviņas, trīs ēdamkarotes medus, pārlej ar aukstu ūdeni un iztur trīs dienas. Jādzer pa vienai ēdamkarotei trīs reizes dienā visai ģimenei.

2.Dzērvenes samaisa ar diedzētiem graudiem (attiecībā 1:1) un medu. Lieto pa ēdamkarotei 5-6 reizes dienā.

3.Auzu pārslas uzbriedina siltā ūdenī, pievieno medu un dzērvenes vai to sulu.

4.Dzērvenes māla traukā saspaida ar koka karoti un pārlej ar medu. Maisījumam pielej ārstniecības augu koncentrātu (pelašķus, vīgriezes, raspodiņus). Lieto pie tējas.

5.Dzērveņu sulai pievieno sarkano biešu sulu un medu. Dzer pa malciņam ik pēc 3-4 stundām.

6.Lai uzlabotu atmiņu, ieteicams regulāri lietot svaigu burkānu salātus, kam pievienota olīveļļa.

7.Organisma stiprināšanai labi noder salvijas uzlējums: vienu tējkaroti salvijas pārlej ar glāzi verdoša ūdens, ļauj ievilkties piecas minūtes, nokāš un gatavo uzlējumu pamazām izdzer dienas laikā.

8.Imunitātes stiprināšanai, īpaši bērniem, ļoti vērtīgs ir vīgriežu uzlējums. Pieaugušajiem: viena ēdamkarote sasmalcinātu vīgriežu uz vienu glāzi verdoša ūdens. Uzlējumam jāļauj nostāvēties nakti, tad nākamajā dienā jādzer trīs piegājienos 30 minūtes pirms ēdienreizēm. Savukārt, bērniem līdz piecu gadu vecumam jāņem viena tējakrote vīgriežu, bet vecumā no pieciem līdz desmit gadiem – viena deserta karote.

9.Burkānu sula ir arī labs līdzeklis onkoloģisko slimību profilaksei – tā veicina kuņģa un zarnu trakta darbību, noder pret nierakmeņiem un žultsakmeņiem.

10.Zemenes satur pektīnu – vielu, kas mazina stresu un uzlabo pašsajūtu. Zemeņu laikā ieteicams apēst 150 g svaigu ogu dienā.

11.Ķirbju dīgsti bagāti ar cinku un noder smadzeņu darbības uzlabošanai.

12.Kāposti mazina vairogdziedzera aktivitāti un līdz ar to arī nervozitāti. Ieteicams pastiprināti lietot eksāmenu laikā.

13.Mellenes veicina smadzeņu apgādi ar asinīm un uzlabo redzi. Vēlams ēst svaigas ogas vai dzert neatšķaidītu melleņu sulu.

14.Biešu sula stimulē locītavu darbību, veicina vielmaiņas procesus organismā, uzlabo asins sastāvu un normalizē asinsspiedienu.

15.Mārrutku sula stimulē asinsriti, mazina reimatisma un podagras simptomus.

16.Melno rutku sula noder kā sviedrējošs līdzeklis, ārstējot bronhītu, kā arī palīdz aknu un žultspūšļa slimību gadījumos.

17.Banāni satur kāliju, kas noder sirds slimību un aterosklerozes profilaksei, kā arī tonizējošu vielu efedrīnu, kas stimulē smadzeņu darbību.

18.Asajos piparos esošās aromātiskās vielas ietekmē «laimes hormona» serotonīna izdalīšanos organismā.

19.Valrieksti samazina holesterīna līmeni asinīs, kā arī regulē kuņģa un zarnu trakta darbību. Valrieksti medū noder organisma stiprināšanai pēc smagām slimībām, tos ieteicams lietot bērniem ar aizkavētu attīstību.

20.Ciedru rieksti mazina holesterīna līmeni asinīs, aktivizē smadzeņu darbību un uzlabo nervu sistēmu.

21.Pavasarī ūdens vietā var dzert egļu vai priežu skuju uzlējumu. Uz trīslitru burku jāņem divas saujas skuju un jāpārlej ar verdošu ūdeni. Uzlējums jāatdzesē, tad to var lietot neierobežotā daudzumā.

Lietojiet dabiskus produktus pēc iespējas vairāk, esiet stipri un veseli!

Agate Gavare

Izmantotie resursi: www.epadomi.lv