Kas augļus, ogas vairāk ēd, to dzīvē nekad nepārspēt!

[ A+ ] /[ A- ]

Vasarā augļu un ogu sezona ikvienam dod vislielākās iespējas ikdienas uzturu bagātināt ar svaigu augļu un ogu klāstu. Latvijas augļkopju asociācija aicina būt radošiem, veidojot veselīgu ēdienkarti, un eksperimentēt ar ogu un augļu veidiem gan starp ēdienreizēm, gan ēdienos un dzērienos.

Svaigi augļi un ogas ir gardi ne tikai vieni paši, bet tie arī spēj padarīt interesantas pat visvienkāršākās receptes. Uztura speciāliste Lizete Māldere uzsver: «Jo īpaši karstās vasaras dienās jāizvairās lietot uzturā treknus produktus, piemēram, kūpinājumus, krējumu ar tauku saturu virs 15 procentiem, sviestu, treknu gaļu, speķi un citus šādus produktus.»

Pagatavojiet vienkāršus augļu un ogu salātus, kuri organismam sniegs nepieciešamos vitamīnus un uzturvielas.

 

Salāti ar jāņogām un riekstiem

100 g sarkano jāņogu, 100 g upeņu, 50 g zemesriekstu vai valriekstu kodolu, 50 g šķidrā medus.

Ogas stikla traukā samaisa ar riekstiem un pārlej ar medu.

 

Salāti ar augļiem, ogām un rozīnēm

2 āboli, 2 bumbieri, 70 g kazeņu, 50 g aveņu, 100 g jogurta, sasmalcināti valrieksti, 1 ēdamkarote citrona sulas, ogu sīrups (jebkāds, atkarībā no vēlamās garšas).

Ābolus un bumbierus sagriež šķēlēs un aplej ar citrona sulu. Rozīnes aplej ar verdošu ūdeni un atstāj uz 30 – 40 minūtēm, lai tās uzbriest. Visus produktus sajauc traukā, pārlej ar ogu sīrupu un pa virsu uzkaisa sasmalcinātus valriekstus.

 

Augļu salāti

1 ābols, 1 bumbieris, 1 greipfrūts, 2 banāni, 2 kivi, 50 g ķiršu, 50 g vīnogu, 100 g apelsīnu sulas, 2 ēdamkarotes cukura, vafeļu groziņi.

Ābolus, bumbierus un banānus sagriež šķēlēs. Apelsīnus un greipfrūtus nomizo un sadala daivās. Vīnogas pārgriež uz pusēm un izņem ārā kauliņus. Augļus un ogas sajauc traukā, pārlej ar sulu, tad tos var pildīt vafeļu groziņos un dekorēt ar ķiršiem.

Vēl receptes skatīt Latvijas augļkopju asociācijas izveidotajā bukletā www.augliveselibai.lv, kas finansēts ar Eiropas Savienības un LR Zemkopības ministrijas atbalstu.