Aukstās zupas veselīgam uzturam un svara korekcijai

[ A+ ] /[ A- ]

Aukstās zupas veselīgam uzturam un svara korekcijai

Liene Sondore, sertificēta uztura speciāliste, BENU Aptiekas piesaistītā eksperte

Vasarā Latvijā īpaši populāras kļūst aukstās zupas. Šoreiz par to, kā tās pagatavot veselīgi un ko vērtīgu tās spēj sniegt mūsu organismam?

Bet vispirms – mans auksto zupu TOP 3!

Kolkas stragnams – sena un garda līvu aukstās zupas recepte.

Nepieciešams: kefīrs, sālītas siļķes filejas, skābēti vai marinēti gurķi (var izmantot arī svaigus gurķus vai redīsus), cieti vārītas olas, zaļumi.

Pagatavošana: kefīrā liek smalki sagrieztus gurķus, siļķi un sakapātas olas, atstāj ievilkties. Šo procesu var veikt no rīta un zupu ēst pusdienās.

Pasniedz ar rūšrāceņiem – ar mizu vārītiem kartupeļiem un zaļumiem.

Tomātu gaspačo – Andalūzijas reģiona zupa.

Pagatavošana: Izmantojiet tikai svaigu, ļoti gatavu tomātu bāzi, zupa sanāks gardāka, nekā gatavojot ar tomātu sulu. Gatavus tomātus blanšē, novelk miziņas un virtuves kombainā sakuļ. Pievieno sagrieztus gurķus, dažādas krāsas papriku, tomātus, daudz zaļumu, ķiplokus, čili, tabasko, pēc garšas sāli, citronpiparus, citrona sulu, tad pievieno nedaudz labas kvalitātes olīveļļas. Zupu samaisa un ļauj tai ievilkties pāris stundas. Neliek ledusskapī! Pasniedz ar ķiploku eļļā grauzdētu maizi, tomātiem, bazilika pesto.

Klasiskā biešu aukstā zupa. Aukstā zupa ar marinētām bietēm, svaigiem gurķiem, cieti vārītām olām, zaļumiem un kefīru – pagatavota pēc katras ģimenes īpašās receptes.

 

Visu rakstu lasiet 7.jūlija „OVV”!

Laikrakstu “Ogres Vēstis Visiem” pērciet preses tirdzniecības vietās vai abonējiet!

Pasūtot “OVV” kopā ar “Laimīgo Programmu” – izdevīgāk!