Ceļu uzturētāji pieteikuši karu bedrēm

[ A+ ] /[ A- ]

AS «Latvijas autoceļu uzturētājs» Ogres iecirkņa brigādes vīri veikli un akurāti tikuši galā ar lielākajām bedrēm Ogrē, Dārza ielā

Šā gada bargā ziema nav saudzējusi ielas un autoceļus, kas daudzviet līdzinās caurumainam Holandes sieram.

 

Sākoties siltākam un sausākam laikam, atbildīgie dienesti ķērušies pie intensīva bedrīšu remonta. Šobrīd ar karsto asfaltu tiek labotas lielākās bedres tajās ielās, pa kurām notiek maršruta autobusu kustība, bet jau tuvākajās dienās, ja atļaus laika apstākļi, ar karsto asfaltu un šķembām ceļus paredzēts labot arī citviet.

 

Par ielu remontu Ogres novada pašvaldība ir noslēgusi līgumu ar divām firmām – SIA «Ceļdaris» un AS «Latvijas autoceļu uzturētājs» Ogres ceļu rajonu. Ogres iecirkņa darbu vadītāja Terēze Uzoliņa stāsta, ka bedrīšu remontam Ogrē jau izlietots 30 tonnu karstā asfalta. Aizvadītās nedēļas nogalē ceļu remonta brigāde Ogrē strādāja Grīvas prospektā, Dārza ielā un Čakstes prospektā. «Ik rītu sazināmies ar pašvaldību, lai noskaidrotu, kuras ielas labot pirmkārt. Ik dienu pilsētā strādā viena brigāde un bedrīšu remontam ar nepilno tehnoloģiju izlieto sešas tonnas karstā asfalta, ko vedam no Rīgas. Saulkalnē karstā asfalta emulsiju sola ražot tikai no maija. Diemžēl vienā dienā divas reizes aizbraukt uz Rīgu nevaram pagūt un nevaram paņemt arī lielāku kravu, jo asfalts nedrīkst atdzist. Kad to iekrauj, asfalta masas temperatūra ir 160 grādi, bet atvedot tā jau ir noslīdējusi līdz 120 grādiem, tāpēc jāpagūst izlietot, pirms asfalts atdzisis,» skaidro T.Uzoliņa.

Ogres novada domes preses dienesta vadītājs Nikolajs Sapožņikovs informē, ka aizvadītajā nedēļā bedrītes remontētas ne tikai uz ielām, kur notiek maršruta autobusu kustība, bet arī, piemēram, Parka un Priežu ielā, kur nav ietves un cilvēkiem jāmēģina izlavierēt starp bedrēm un jādomā, kā nepakļūt zem auto. «Iedzīvotāji interesējas arī, kad tiks uzsākta grants seguma ielu greiderēšana. Šie darbi ir atlikti līdz brīdim, kad ielas nožūs un greiderēšanai būs lielāks efekts,» skaidro N.Sapožņikovs. 

AS «Latvijas autoceļu uzturētājs» Ogres ceļu rajona speciālisti bedrītes remontē ne tikai Ogrē, bet arī uz valsts autoceļiem. Lielākās bedres jau ir salabotas autoceļa Inciems – Sigulda – Ķegums 69. – 72.kilometrā (no Ķeguma līdz Rembatei), autoceļa Rīga – Ērgļi 51. – 52.kilometrā (Suntažos), atsevišķi autoceļu Ikšķile – Ropaži un Ogre – Viskāļi posmi, autoceļš Tīnūži – Koknese no 7. līdz 20.kilometram. Tuvākajā laikā plānots remontēt autoceļu Ogre – Viskāļi (no 20.kilometra uz Lēdmanes pusi), autoceļu Rīgas HES – Jaunjelgava (no Ķeguma uz Jaunjelgavas pusi). Ar karstā asfalta emulsiju un šķembām šonedēļ iecerēts remontēt arī autoceļu Rīga – Daugavpils (posmā no Ogres līdz Ciemupei), kur, kā atzīst T.Uzoliņa, situācija šobrīd ir viskritiskākā. Starp citu, tieši par šo ceļa posmu daudzi autobraucēji ziņojuši arī apdrošināšanas sabiedrības «BTA» izveidotajā interaktīvajā portālā www.bedrukarte.lv. Tas tapis, lai apzinātu Latvijas autoceļu bīstamākās un bedrainākās vietas, kas var apdraudēt autovadītājus un kļūt par iemeslu ceļu satiksmes negadījumiem. Kartes uzturētāji plāno periodiski apkopot kartes lietotāju sniegto informāciju par bedrēm uz ceļiem un nodot to attiecīgo pašvaldību rīcībā, tādā veidā palīdzot apzināt ceļu kvalitāti. Tiesa gan, kartē uzskaitīto bedru un bedrīšu var izrādīties krietni vien vairāk, kā to remontam atvēlēto līdzekļu.

 

Dzintras Dzenes foto