Kā novājēt bez diētas

[ A+ ] /[ A- ]

Ne vienmēr, lai nomestu liekos kilogramus, nepieciešama radikāla diēta un kaloriju skaitīšana. Dažkārt pietiek ar nelielām dzīves stila un ēšanas paradumu izmaiņām, lai neilgā laikā tiktu pie slaidas figūras un veselīga izskata.

1.Ēd piecas reizes dienā!

Ja starplaiks starp ēdienreizēm būs 2-3 stundas, organisms paspēs sadedzināt iepriekšējā ēdienreizē uzkrātās kalorijas, bet tevi vēl nemāks bada sajūta.

Vislabākais laiks brokastīm ir pulksten 8. Tad organisms ātri pārstrādās uzkrātās kalorijas.

Vakariņas nav ieteicams ēst vēlāk par 20.

2. Dzer daudz minerālūdens!

Dienā vajadzētu izdzert no 2,5 līdz 3 l šķidruma, tas paātrina vielmaiņu un atbrīvo organismu no toksiskām vielām. Vislabāk dzert negāzētu minerālūdeni, jo tas satur minerālvielas un tam nav kaloriju. Kad dzert? Izdzerot glāzi minerālūdens 15-20 minūtes pirms ēšanas, tev mazāk gribēsies ēst. Toties izvairies no dzeršanas ēšanas laikā, kā arī pēc ēšanas, jo tādā veidā atšķaidās kuņģa sula, kas palēnina sagremošanu.

3. Ēd lēnām!

Ēšanas laikā mūsu smadzenēm nepieciešams 20 minūšu, lai rastos sāta sajūta. Tāpēc ēd lēnām, tādā veidā izvairīsies no pārēšanās. Ēdot steigā, skatoties televizoru vai lasot, tu zaudēsi kontroli pār apēstās porcijas daudzumu.

4. Sāls vietā lieto garšvielas!

Sāls aiztur organismā ūdeni, kas palielina svaru un rada smaguma sajūtu. Garšvielas, īpaši pikantās (čili, pipari, karijs, ingvers) aktivizē gremošanas sistēmas darbību, paātrina tauku sadedzināšanu un ūdens izvadīšanu no organisma.

5. Ēd daudz dārzeņu!

Dārzeņos ir maz kaloriju, bet daudz vitamīnu un šķiedrvielu, kas regulē gremošanas sistēmas darbību un rada sāta sajūtu. Dārzeņi uzlabo vielmaiņu un paātrina tauku sadedzināšanu. Tos vajadzētu lietot katrā ēdienreizē kā piedevu, bet ēdienreižu starplaikos – kā uzkodu.

6. Ierobežo tauku daudzumu!

Tie satur ļoti daudz kaloriju un viegli uzkrājas organismā, kā arī palēnina gremošanas sistēmas darbību, kas vēl vairāk ietekmē lieko kilogramu uzkrāšanos. Nelieto krējumu vai majonēzi. Ēd tikai liesu gaļu. Centies ēdienu tvaicēt vai grilēt. Pēc pusdienām un vakariņām izdzer krūzīti sarkanās tējas.

7. Pēc iespējas vairāk kusties!

Nelieto liftu, ej kājām. Pastaigājies svaigā gaisā.