Telefonkrāpnieki kļūst arvien rafinētāki
Ritvars Raits
Pēdējā laikā Latvijā atkal aktivizējušies krāpnieki, kuri ar iedzīvotājiem sazinās telefoniski, uzdodoties par bankas darbiniekiem un pieprasot nosaukt bankas kartes datus.
Konstatēta vesela shēma, kad persona, kura runājusi krieviski, iepazīstināja ar sevi kā SEB drošības dienesta pārstāvi un satraukti ziņoja sazvanītajam cilvēkam, ka no viņa bankas kartes tiek veikts nelegāls maksājums. Noskaidrojis, ka maksājumu neveic bankas klients, turklāt maksājuma karte atrodas pie viņa, viltvārdis it kā pārslēdza sarunu uz citu operatoru, kurš piedāvāja karti bloķēt uz 24 stundām. Ticis skaidrots, ka, lai veiktu šādu operāciju, esot nepieciešami kartes numuri un cilvēka personas kods. Uz Smart ID ticis atsūtīts paziņojums par kartes bloķēšanu, kas bija jāapstiprina.
Sazvanītajam cilvēkam aizdomas radījusi sarunas pārslēgšana no viena «operatora» uz citu, kā arī tas, ka procesā iesaistītās trīs vai četras personas runāja tikai krievu valodā. Klients nekavējoties sazinājies ar SEB bankas informācijas dienestu un izstāstīja par notikušo, bet pretī saņēma korektu atbildi latviešu valodā, ka viņš kļuvis par krāpnieku upuri, jo banku darbinieki tā nerīkojas. Šoreiz karti tiešām nācās bloķēt, kā arī cilvēkam bija jādodas uz bankas filiāli, lai atjaunotu gan karti, gan Smart ID.
Latvijas bankas brīdina savus klientus par šāda veida krāpnieciskām shēmām, atgādinot, ka bankas darbinieki šādus zvanus neveic un tik sensitīvu informāciju nekad neprasīs, tāpēc aicina to neatklāt svešiniekiem.
Laikrakstu “Ogres Vēstis Visiem” pērciet preses tirdzniecības vietās vai abonējiet!
Pasūtot “OVV” kopā ar “Laimīgo Programmu” – izdevīgāk!