Uztura bagātinātāju piedāvājums vai krāpšana?

[ A+ ] /[ A- ]

Uztura bagātinātāju piedāvājums vai krāpšana?

Ritvars Raits

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis vairākas sūdzības par uzņēmumiem, kuru darbības, veicot uztura bagātinātāju un vitamīnu izplatīšanu, robežojas ar krāpniecību. PTAC lietu par šiem faktiem vismaz pagaidām neesot uzsācis, taču «OVV» lasītājiem noteikti noderēs informācija par šo «biznesa» modeli, lai neuzkāptu uz tā paša grābekļa, no kura vienam otram pensionāram jau gadījies dabūt pa pieri

Interneta portāls Jauns.lv sazinājies ar kādu sievieti, kura pēc tāda «darījuma» sajutusies pamatīgi piekrāpta. Pensijas vecuma rīdziniece saņēmusi telefona zvanu no farmācijas uzņēmuma pārstāvja, kurš viņai laipni piedāvājies gluži par velti saņemt uztura bagātinātāju «K-2+» kaulu stiprināšanai vienam mēnesim. Zvanītājs arī piebildis, ka nākamajiem 11 mēnešiem kundze varot iegādāties šo pašu produktu ar iespaidīgu atlaidi – 50%. Domādama, ka tā ir kāda valsts programma, pensionāre piekrita, un pēc dažām dienām kurjers atveda divus iepakojumus ar uztura bagātinātājiem. Sieviete par to parakstījās un praktiski aizmirsa, bet pēc mēneša saņēma rēķinu par vairāk nekā 100 eiro. Sākusi meklēt, ko tad īsti saņēmusi, pensionāre atklāja, ka neviļus pasūtījusi uztura bagātinātāju veselam gadam uzreiz.

Kā izrādījās, lai izdarītu šādu dārgu pasūtījumu, nemaz nebija vajadzīgs parakstīt vienošanos. Noteikumos rakstīts, ka klientam ir tiesības 14 dienu laikā pēc sūtījuma saņemšanas atkāpties no līguma, nenorādot iemeslu. Atkāpšanās gadījumā pensionārei bija jānosūta atpakaļ uztura bagātinātāja krājums vienam gadam, sedzot sūtīšanas izmaksas. Ja saņemtais divu nedēļu laikā nebūtu nonācis atpakaļ pie sūtītāja, tas nozīmē, ka klients automātiski piekritis produkta saņemšanai vienam gadam. Sūtīt atpakaļ preci var tikai tādā gadījumā, ja tā nav atvērta. Jāpiebilst, ka adrese, uz kuru uztura bagātinātājs būtu jāsūta atpakaļ, uzrādīta tikai kā abonenta kastīte. Vēl bija norādīta arī elektroniskā pasta adrese, bet vismaz šī bēdu stāsta varone tādu saziņas paņēmienu nekad nav lietojusi…

Tikai ar radinieku palīdzību pensionārei izdevās sazināties ar farmācijas produktu izplatītājiem. Viss process prasīja vairākas nedēļas, līdz pakaļ precei tomēr ieradās kurjers. Tirgotājus sākotnēji visai grūti nācies pārliecināt, ka seniori gados bieži vien nesaprot šādu piedāvājumu jēgu un tas tomēr kaut nedaudz, bet izskatās pēc krāpšanas…

Tas gan neesot vienīgais samērā viltīgais paņēmiens, ar kuru uztura bagātinātāju un vitamīnu izplatītāji cenšas gūt peļņu. Piemēram, kāds uzņēmums, kas darbojas tajā pašā jomā, kopā ar uztura bagātinātāju pievieno tam kā dāvanu nūjošanai paredzētas nūjas, kā arī Omega-3 taukskābes saturošus produktus. Cits ir vēl «dāsnāks», piedāvājot tiem klientiem, kas uz vienu gadu pasūta vitamīnus, elegantu firmas pulksteni ar vienu īstu dimantu un 46 vizuļojošiem kristāliem. Kā izrādās, pulksteņus ar tādu nosaukumu, kāds norādīts reklāmā, neražo neviens pasaulē zināms pulksteņu ražotājs…

Laikrakstu “Ogres Vēstis Visiem” pērciet preses tirdzniecības vietās vai abonējiet!

Pasūtot “OVV” kopā ar “Laimīgo Programmu” – izdevīgāk!