Kompakta un simpātiska biznesa pārdošana Ogres novadā nav ikdiena. Zilajos kalnos jau vairākus gadus darbojas un veiksmīgi attīstās mājsajūtu vieta «Zīļotava» – kafejnīca, nelielu koncertu un pasākumu vieta. Vieta, kur sasildīties ziemas peldētājiem un slēpotājiem. Nu šī Zilo kalnu vizītkarte izlikta pārdošanā. Saimniece Elīna Eidmane sakās esam piekususi.
Tehniski «Zīļotava» ir divi siltināti, kafejnīcas biznesam labiekārtoti jūras konteineri ar terasēm. Objekts tiek pārdots vai nu promvešanai, vai arī kopā ar uzņēmumu SIA Golden Grain, kam ir noslēgts nomas līgums par zemes nomu. Uzņēmums bez parādsaistībām. Pārdošanas cena netiek publiski nosaukta, tātad līdz tai konkrētie pretendenti nonāks jau darījuma pārrunās. Tiktāl formālā sludinājumos minētā informācija, taču pašai saimniecei un droši vien arī Zilo kalnu apmeklētājiem šī vieta nozīmē daudz vairāk: «Mans pēdējo gadu smagākais un grūtākais lēmums. Saprotot, ka tu vari tik, cik tu vari. Un, kad nevari, tad godīgi atzīsties – nevaru.» OVV sazinājās ar kafejnīcas saimnieci Elīnu Eidmani, taujāt par iemesliem šādam piepešam lēmumam. Taču piepešs tas tikai no malas izskatās. Patiesībā briedināts ilgās pārdomās. Uzņēmējas pamatbizness ir pazīstams ar nosaukumu «Latvijas Pērles». Tas ir veikalu tīkls, kas apvieno vairāk nekā 300 ražotāju un tirgo Latvijā tapušus suvenīrus, apdrukas lietas, rotaļlietas. «Latvijas Pērļu» pirmais veikaliņš Ogrē tika atvērts 2015. gadā, bet tagad uzņēmums izaudzis jau līdz astoņiem veikaliem visā Latvijā. «Zīļotava» Zilajos kalnos tapa atelpai no pamatbiznesa ikdienas – ražošanas, noliktavām, loģistikas, grāmatvedības. Elīna ir kaislīga ziemas peldētāja. Iztēlē bijis viegli uzburt ainu, cik jauki draugu kompānijā pēc spirdzinošas peldes ir sēdēt siltā namiņā pie kūpošas tases un skatīties, kā sniegpārslas krīt. Taču medaļai ir arī otra – sabiedriskās ēdināšanas praktiskā – puse ar atļaujām, pārbaudēm, piedegušiem kartupeļiem un nepieciešamību nemitīgi pašam būt klāt. «Esmu perfekcioniste un kādā brīdi sapratu – ja nevaru visu izdarīt par 100%, tad tam vairs nav jēgas,» pārdomās dalās Elīna. Šī vieta viņai ļoti mīļa. Zilie kalni, un kļūst par domubiedru satikšanās vietu. Tagad kādam Elīnas darbs tādā vai citā formātā jāturpina. Interesentu esot ļoti daudz, ar sludinājumu sociālajā tīklā dalījušies vairāk nekā 700 reižu. Cilvēki raksta vēstules, interesējas, telefons arī karsts. Taču pagaidām – tiem, kam ir tās foršākās idejas, trūkst līdzekļu. Protams, šāds sajūtu bizness nav nekāda ātrās ēdināšanas zelta dzīsla. Tai jābūt sirdslietai. Kā atzīst uzņēmēja Elīna Eidmane: «Gribētos ieguldītajam darbam jēdzīgu turpinājumu.»
Tad nu raudzīsimies, kā šis darījums atrisināsies un kurš pārņems uzņēmumu ar diviem jūras konteineriem, piecu gadu līgumu par zemes nomu un krītošām sniegpārslām uz Zilo kalnu, dzidrā ūdens un meža fona.